Ompeluhuoneen kauppa

23. syyskuuta 2015

Jumppapussit



Sain aikaiseksi ommella parille pojalle jumppapussit, kun muuten kantavat verkkareitaan repun pohjalla. 

Vuosien takaisista kestovaippaprojekteista jääneet PUL-kankaiden loput sain samalla kätevästi käytettyä. Nyöriä yhteen pussiin olisi saanut olla 3 metriä, mutta oli vähän vähemmän. Nyörit kulkevat alanurkissa sirkkarenkaiden läpi ja ylhäällä kiertävät nauhakujassa. Yhdessä pussissa on kaksi narua, joten näitä voi kantaa kuten reppua. En saanut kurttuja millään pois muovitetusta kankaasta, mutta epäilenpähän vain, että kurtut ei ole vähenemään päin, kun meidän pojat ottaa nämä käyttöön.


Niin siinä vain sitten on käynyt, että Oivan ompeluhuonekin on siirtynyt helppoon ja nopeaan Instagram-maailmaan, vaikka en aikonut. Jonain heikkona hetkenä päätin kokeilla ja täytyy kyllä myöntää, että joku suuren maailman ihminen on keksinyt vähän liian houkuttelevan tavan verkostoitua. Olin luullut, että Instagram on vain selfieitä varten, mutta olin (taas kerran) väärässä. Loputtomasti ompeluksia, neulomuksia, kaikkea ihanaa eri puolelta maailmaa, minun taskussani. Eikä niitä tarvitse etsiä, vaan se systeemi tietää, mitä haluan nähdä ja ehdottaa sitä minulle. Pistin linkin Instagram-profiiliin tuohon sivupalkkiin. 

Silti puhun edelleen hitaamman viestinnän ja blogien puolesta. Kaino toiveeni ja vakaa suunnitelmani on, että Oivan ompeluhuone pysyisi olemassa myös blogina, koska tärkeää eivät ole vain kuvat, vaan myös sanat. 

2 kommenttia:

  1. Kivat jumppapussit! Minä rakastan blogeja, ihana saada kunnolla lukea ja katsella kuvia. Niiden hitaudesta juuri pidän, saa tutustua ajatuksiin ja tarinoihin tekemisen takana paremmin kuin nopeamman viestinnän kanavissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Olen samaa mieltä. Toisaalta nopea viestintä on niin helppoa, että se koukuttaa.

      Poista